Kako smo već javili, u Biogradu su REX-ovci 5.studenog sudjelovali na jednodnevnom seminaru koji je u tri cjeline polaznicima dao zanimljive informacije o suvremenim materijalima i najnovijim tehnologijama ispitivanja kakvoće trupova stakloplastičnih plovila. Nakon tog teorijskog dijela uslijedio je i praktični – kratko studijsko putovanje na kojem su naši meštri u dva dana, od 15. do 16. studenog, posjetili tri poznata škvera : najprije Seaway u Monfalconeu, a potom «manji» Seaway u Zgoši te susjedni mu Elan Sail u Begunju.
Obilazak talijanske «divizije» Seawaya gdje istoimena grupa u ogromnim halama uz more gradi karbonske jedrilice Shipman od 80 stopa, najnoviji hibridni motornjak Skagen 70 i drugi primjerak Monte Carlo Yachta 76, protekao je u upoznavanju sa suvremenim materijalima i tehnološkim procesima po kojima ovo brodogradilište zauzima sam svjetski vrh. Pedesetmetarska peć za karbon, isto toliko dugački prostor superopremljene bojadisaone, dvije CNC freze za izradu kalupa, čitavi interijeri koji se u «jednome komadu» ubacuju u trup broda, samo su neki od detalja što su plijenili pozornost.
Drugog dana putovanja, članovi Yacht-Poolove REX Inicijative obreli su se u Zgoši i Begunju, mjestima nadomak Bleda, gdje su najprije obišli pogone Seawaya a zatim prošli kroz sve proizvodne hale Elan Saila.
U Seawayu glavna su «atrakcija» bile hibridne, motorno-električne brodice Greenline 33, još jedna od uspješnica J&J Designa. U samo nešto više od godine dana ovaj će brod dosegnuti brojku od 120 isporučenih primjeraka ! Naše je ljude zanimalo vidjeti kako je organizirana proizvodnja Greenlinea pa su obišli sve – od projektnog i design ureda, freze za izradu kalupa i vakuumske infuzije, pa sve do hale gdje se brodovi završno opremaju i testiraju u posebnom bazenu.
Vrlo živo bilo je i u Elan Sailu, gdje proizvodnja jedrilica, ponajprije najnovijeg modela 310 ali i 444 iz linije Impression ide, reklo bi se, «punom parom». I ovdje je u prvom planu bilo nanošenje smole u kalup pomoću vakuumske infuzije, a posebno dugo gosti su se zadržali promatrajući opremanje jedrilica na tzv. proizvodnoj traci gdje se plovila pomiču svakih 12-tak sati prema završnoj fazi, tj. hali u kojoj se brodovi poliraju do visokog sjaja i kreću put kupaca.
Na kraju, poruka svim našim sadašnjim i budućim osiguranicima :
Cilj edukacije tvrtki iz REX sustava putem seminara i stručnih putovanja u organizaciji Yacht-Pool Akademije, jest podizanje njihove već ionako zavidne tehnološke razine u popravljanju i održavanju brodica i jahti, i tako izravno doprinijeti još sigurnijoj plovidbi.
U posjeti Elanu i Seawayu sudjelovali su predstavnici tvrtki Anorti Adria, Grašo, Leidi, Jarušica, AD Brodovi, Fereli, Almi, Riva, Mata Marine Service, Damor, Brodogradilište Punat i Maritimus Consultant. Posebna zahvala Akademije Yacht –Poola ide gospodinu Borutu Češeku iz Anorti Adrije, koji je dogovorio obilazak sva tri škvera.