Zahtjevi Hrvatskog registra brodova prilikom popravaka oštećenja na jahtama
Yacht - Pool International, hrvatski posrednik u osiguranju brodica i jahti, pokrenuo je još jednu aktivnost - YP Akademiju. Riječ je o svojevrsnoj školi mora u kojoj, na posebno organiziranim seminarima i predavanjima, zainteresirani polaznici mogu dopuniti svoja nautička znanja, s jakim naglaskom na sigurnosti plovidbe. Teme su gotovo neiscrpne, a o jednoj od takvih, pod naslovom "Zahtjevi Hrvatskog registra brodova prilikom popravaka oštećenja na jahtama", razgovaralo se na seminaru održanom u sklopu Biograd Boat Show-a 2007. Više od 20 sudionika, među kojima su bili predstavnici čarteraša, brodskih servisera i ovlaštenih sudskih vještaka za nautiku, dobili su prigodu, zahvaljujući iscrpnim informacijama predavača dipl.ing. Nikše Oreba iz HRB-a, iz prve ruke saznati što naš registar traži, odnosno što će uskoro tražiti kako bi se popravak oštećene jahte obavio po pravilima struke. Pritom, naglašeno je, ta djelatnost će se, od 1. siječnja 2008. morati uskladiti s propisima i standardima koje pred Hrvatsku postavlja Europska zajednica. Ako bismo htjeli sažeti osnovne poruke HRB-a s ovog skupa u nekoliko rečenica, onda bi one bile sljedeće : nastalu štetu na brodici valjat će detaljno i stručno ustanoviti i procijeniti, a potom na red dolazi popravak koji će moći obavljati oni serviseri koji u potpunosti mogu zadovoljiti tehnološke uvjete potrebne da se rad stručno obavi, čime će preuzeti odgovornost i jamstvo da će plovilo, nakon popravka, sigurno ploviti. Popravljači brodica i jahti koji žele ući u krug ovlaštenih servisa trebali su do 1.1.2008. kontaktirati HRB i predstaviti svoje tehnološke mogućnosti. HRB će obaviti provjeru njihovog hardwarea i, ako ustreba, pomoći da se određene stavke dovedu u suglasje s minimalnim zahtjevima struke. Pritom valja dodati da HRB ne traži od servisera da moraju imati hale - najbitnije je da pri određenom zahvatu u popravku plovila mogu jamčiti odgovarajuće uvjete i stručnu primjenu materijala, odnosno ugradnju kvalitetnih rezervnih dijelova i opreme. Dakle, bitan je postupak popravka, a njega će serviseri trebati potkrijepiti ozbiljnim elaboratom koji daju na uvid HRB-u.
Na seminaru se čulo niz zanimljivih pitanja, a jedno od najčešćih odnosilo se na bojazan, poglavito čarteraša, neće li nova regulativa usporavati proces popravaka plovila, tj. da li će, kao i do sada, čarterske kompanije moći hitro, u vlastitoj režiji obavljati neke od popravaka plovila u svojoj bazi, kako bi se jahta čim prije mogla "vratiti" u komercijalnu uporabu. Predstavnik HRB-a otklonio je tu bojazan, objasnivši da će i u buduće čarterske tvrtke moći organizirati brze servisne intervencije na svojim plovilima u bazama gdje se flote nalaze, pri čemu će morati voditi računa da se radovi obavljaju u skladu s propisanim tehnološkim zahtjevima.